Lättläst

Här finns inga svåra ord eller långa meningar.

Om Vetenskap & Allmänhet (VA)

VA är en förening som vill att forskare och vanligt folk

ska prata med varandra.

Då kan forskare berätta om sin forskning och lyssna på vad folk tycker.

Vi tror att det är viktigt för alla.

Annars kan inte forskare hjälpa till att lösa världens stora problem.

Vad gör VA?

Vi vill veta mer om hur forskare och folk kan lära av varandra.

Därför undersöker vi det på olika sätt.

Vi ordnar möten där forskare och folk kan träffas.

Vi berättar för andra vad vi har lärt oss.

Hur får VA pengar?

Vår förening har många medlemmar.

De flesta är universitet och andra föreningar.

Men alla som vill får gärna vara med.

VA får pengar på tre olika sätt:

  1. Från medlemmarna.
  2. Från regeringen.
  3. Från EU och andra som vill stödja våra projekt.

Du kan skicka e-post till oss: [email protected]


Anpassa textstorlek

Om du tycker att texten på sidorna är för liten eller för stor

kan du ändra den med din webbläsares inbyggda funktioner på datorn.


I de flesta webbläsare gör du detta genom att hålla nere 

Ctrl-tangenten (Windows) eller Cmd-tangenten (MacOS)

och samtidigt trycka på + eller – för göra texten större eller mindre.

Kommande arrangemang

5 apr 2025 Omställningslabbet
6 apr 2025 Omställningslabbet
6 apr 2025 Omställningslabbet
7 maj 2025 Uppsala universitet
8 maj 2025 Uppsala universitet
9 maj 2025 SciLifeLab Stockholm – Air&Fire

Nyheter från Vetenskap & Allmänhet

Vetenskap & Allmänhets projekt



Kontakt

Vetenskap & Allmänhet

[email protected]