Aktiviteter för ökad vetenskaplig förståelse – utvärdering av möten mellan elever, lärare och forskare

Skapad:

2016-05-16

Senast uppdaterad:

2023-02-21

Projektet Skola möter vetenskap syftar till att öka ungdomars vetenskapliga förståelse och förmåga genom att utveckla nya former av möten mellan elever, lärare och forskare i skolan. Projektet har drivits av Forskningsnätet Skåne och Vetenskap & Allmänhet åren 2012–2015.

En kvantitativ och kvalitativ utvärdering av Forskningsnätet Skånes aktiviteter har utgjort en del av projektet. I denna skrift redogörs för utvärderingsarbetet och dess resultat.

VA-rapport 2015:3


Författare: Karin Larsdotter, VA

Publicerad: November 2015

Antal sidor: 64

Kontakt

Vetenskap & Allmänhet

[email protected]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *